Časovni secesionizem: Časovni pas #4

osmo/za (Slovenska cesta 54), plazaprotocol.si & online (Zoom)
22. november 2021 – 30. december 2030

Časovni pas #4 je novo vozlišče v Časovnem secesionizmu – infrastrukturi katera predstavlja alternativne sisteme štetja časa, ki temeljijo na izboru tehnoloških procesov. Časovni pas je dostopen na www.plazaprotocol.si (Seed: temporal).

Časovni secesionizem je nova infrastruktura, ki predstavlja alternativne sisteme štetja časa, ki temeljijo na izboru tehnoloških procesov, vključno z informacijskimi sistemi soglasja, numerološkim računanjem in algoritmi replikacije avtomatov stanj. Vsako vozlišče v seriji deluje kot terminal, ki katalizira drugačno izkušnjo časa na svojem lokalnem območju. 

Časovni pas #4 je eksperimentalna vizualizacija imanentnega sistema štetja časa tehnologij veriženja blokov, ki se osredotoča na NFTje (non-fungible tokens) – edinstvene in nezamenljive enote podatkov, shranjene na blockchain-u, ki se jih lahko prodaja in z njimi trguje na digitalnih trgih. Zaradi svoje zmožnosti (ki jo omogoča tehnologija veriženja blokov), da zagotovijo unikatnost in avtentičnost digitalnega sredstva, NFT umetnikom (zlasti na področju digitalne umetnosti in glasbe) ponujajo priložnosti, da svoja dela opredelijo v obliki nezamenljivih žetonov, zato se zdijo tudi obetavno orodje s katerim je mogoče zaobiti obstoječe dinamike in hierarhije (umetniškega) trga. Podatki svg, ki se hranijo v vsakem žetonu in se spreminjajo s postopnim dodajanjem novih blokov v verigo blokov, omogočajo, da vsak NFT vizualno predstavlja frekvence blokov gostiteljskega medija brez potrebne abstrakcije. 

Delo Časovni pas #4 črpa svoj mehanizem za merjenje časa iz statistike frekvenc blokov glavnega omrežja Ethereum, ki so vizualno prikazane v obliki NFT, ki jih je programiral Nascent. Te pogodbe živijo v verigi ethereum, kar pomeni, da niso odvisne od zunanjih virov. Pogodbe izračunajo povprečni čas bloka na podlagi časa “kovanja”(minting) žetona in ga prevedejo v preprosto animacijo svg, s čimer uporabniku Časovni pas #4 omogočijo intuitivno razumevanje pulza kot spreminjajočega se gibanja. Vsak posamezni NFT ima individualni “minting” blok. Zaradi tega je vsak pulz na začetku drugačen, vendar pa se s kopičenjem bloki postopoma združujejo v neskončnem procesu, ki bo trajal dobesedno celo večnost. Čeprav posamezni NFT nikoli niso popolnoma sinhronizirani, se vseeno razporejajo v zelo podobnih časovnih intervalih. 

Spletno delo spremlja digitalna publikacija, ki jo je uredil Nascent, oblikoval pa Johannes Wilke. Publikacija vsebuje besedila Wassima Alsindija, Amy Ireland, Kei Kreutler, Nascent in intervju z Anno Greenspan.

Uvodni dogodek je organiziran v sodelovanju z Wassimom Alsindijem, ki je ustanovitelj in gostitelj 0x Salona.

 

***

Projekt Časovni pas #4 je nastal za platformo Plaza Protocol, ki jo vodita Projekt Atol in revija Šum, kurira pa Tjaša Pogačar. Plaza Protocol razvija nove formate in zgodbe za in iz nedokončanega gradbišča podzemnega nakupovalnega centra na obrobju mesta. Dogaja se prek vrste sodelovanj z umetniki, oblikovalci, znanstveniki, pisatelji in inženirji, da bi ustvaril načine rokovanja s to lokacijo ter pospešenimi gospodarskimi in ekološkimi procesi globalnega obsega, ki informirajo njeno spreminjaje.

 

0x Salon: Časovni secesionizem

Ponedeljek, 22.11.2021, 19:00

@osmo/za in online (Zoom)

0x Salon izvaja eksperimente na področju postdisciplinarnih praks kolektivnega znanja ter zagotavlja neformalen prostor za nestrukturirane pogovore o nenavadnih temah in kolektivno avtorske prispevke, ki temeljijo na teh pogovorih. 

Ta posebna edicija salona se je osredotočila na produkcijo tehno-časa, transcendentalne časovne stroje in čudne časovnosti. 

 

Kolofon

Nascent (Max Hampshire & Paul Seidler), Časovni Secesionizem: Časovni pas #4, 2021

Produkcija: Zavod Projekt Atol

Besedila: Wassim Alsindi, Amy Ireland, Kei Kreutler, Nascent, Anna Greenspan (interview)

Oblikovanje publikacije: Johannes Wilke

Kuratorka: Tjaša Pogačar

Predstavitveni dogodek je organiziran v sodelovanju z Wassimom Alsindijem (0x Salon).

Publikacija je izšla v sodelovanju z revijo Šum.

Projekt podpirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo.

Bio

Nascent (Paul Seidler in Max Hampshire) je produkcijski studio EXIT TECH, ki raziskuje in prototipira alternativne infrastrukture ter nove tehnologije veriženja blokov (blockchain). Paul Seidler je v Berlinu živeči umetnik, raziskovalec in programer, ki se posveča ekonomskim sistemom, aritmetiki in formalnim jezikom. Njegova dela so se pojavila na razstavah oziroma v razpravah v galerijah Schinkel Pavillon, Transmediale in KW Institute for Contemporary Art. Max Hampshire je pisec tehničnih vsebin, programer in raziskovalec s sedežem na Dunaju, ki se ukvarja z eksperimentalnimi minimalno uresničljivimi sistemi, zasebnostjo in novimi časovnostmi.

Nascent (Paul Seidler in Max Hampshire)