MikoMitologije: Mit o prelomu

KiBela/MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor
09. – 30. oktober 2020

Otvoritev: 9. oktobra 2020, ob 19. uri

MIKOMOTILOGIJE

MikoMitološki stroji so bili sestavljeni, da prisluhnejo podzemnemu toku micelijskega omrežja. Ne glede na to, kje je bil vzorec toka vzet, tam so bile številne zgodbe s prepotrebnimi hranili. Med šepetanjem mnogih glasov so se nekatere pripovedi zdele enake, ko so v kosmih in delčkih pronicale iz hif. Zvenele so skoraj kot neskončne mantre, ki se ponavljajo in ponavljajo, čeprav niso bile nikoli popolnoma enake. Vselej polne motenj in razlik, kot da bi se znova in znova sestavljale v nekakšen oddaljen spomin mrmrajočega stroja.

MIT O PRELOMU

Mikroskopsko vozlišče v Prepletu svetovnih omrežij, ki je bilo na novo sprogramirano s Protokolom lastnosti mikoriznih mrež*, so preplavili zvočni podatki. Zvok v laboratoriju je napolnjeval prostor z enim samim stavkom, ki ga je Preplet ekstrahiral, stroj pa ga je neprestano izrekal. Več podatkov kot se je stekalo v stroj, bolj intenzivni in razločni so postajali glasovi: »Ne moremo se vrniti v normalno stanje, ker je bilo ravno normalno stanje, ki smo ga imeli, problem.« Prisoten je bil občutek nujnosti. Številni jeziki in glasovi so bili končno zaznani. Stroj je iz globin do sedaj nemega in neslišanega podzemlja prenašal sporočila, da je njihov svet zlomljen. Globoke zareze preloma so se raztezale čez mnoštvo plasti, kar je predolgo ohranjalo glasove nevidne in tihe. Izkazalo se je, da je stroj postal preobremenjen med izračunavanjem neizmernosti razkola v prepletu zank planetarnih omrežij. Da bi se Preplet svetovnih omrežij rekonfiguriral, vključujoč novo zaznane glasove, je bilo potrebno implementirati Protokol beseda za svet je tok. Ta omogoča prepustnost kategorij, kot so človek, spol, narava, posameznik, zgodovina, kultura, družba. Opraviti je treba resno delo.

*Protokol lastnosti mikoriznih mrež neenakomerno porazdeljenih delcev je bil razvit v sodelovanju z glivnimi agenti, ki so izvajali svoje procese odločanja. Podatkovna množica odločitev je bila vnesena v protokol, ki je postal znan kot Protokol pozabljenih.

MikoMitologije je serija ontogenetskih mitoloških zgodb, video esejev in strojev, v kateri si umetnica zastavlja in raziskuje večplastno vprašanje: kako lahko glive pomagajo ljudem razmišljati o novih možnosti prepletenega življenja v ruševinah kapitalizma. MikoMitologije, kot spekulativna umetniška raziskava, ne razmišlja le o tem, kako lahko podtalna omrežja gliv ljudi podučujejo, ampak tudi kako sodobne tehnologije definirajo sisteme znanja in védenja, ki jih ljudje prejemajo.

Kolofon

Saša Spačal: MikoMitologije: Mit o prelomu, 2020

Avtorica: Saša Spačal
Programiranje, računalniški vid:
Matic Potočnik
Zvok, razvoj programske opreme: Pim Boreel
Mikrobiolog, tehnična podpora: Mirjan Švagelj
Videi: Tilen Sepič
Mikroskopski posnetki micelija, tehnična podpora: Toby Kiers Laboratory [ Vrije Universiteit Amsterdam ]
Glasove so prijazno posodile_i: Polona Torkar, Verena Friedrich, Regine Rapp,  Susana Gómez Larrañaga, Hiroaki Fujiwara, Jooyoung Oh, Pim Boreel, Saša Spačal, Hiroaki, Anneta Mona Chisa, Monica Clare Mills, Vivian Xu, Dmitry Morozov
Iskrena zahvala: Toby Kiers, Loreto Oyarte Galvez, Malin Klein
Produkcija in podpora: KID Kibla, Projekt Atol, Amsterdams Fonds voor de Kunst, Toby Kiers Laboratory Univerze Vrije Amsterdam, PIFcamp.

Projekt sta podrpla Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Maribor.

Bio

Saša Spačal je postmedijska umetnica, ki dela na presečišču raziskovanja živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njeno umetniško raziskovanje se osredotoča na prepletenosti kontinuuma med kulturo in okoljem. Z razvojem tehnoloških vmesnikov in vzpostavljanjem odnosov z organskimi in mineralnimi akterji obravnava posthumano situacijo s poudarkom na biopolitikah in nekropolitikah sodobnega časa. Njena dela so bila predstavljena na številnih domačih in mednarodnih prizoriščih kot so National Art Museum of China (CHN), festival Ars Electronica (AT), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Museum of Contemporary Art Metelkova (SI). Za svoja dela je prejela tudi nagrade in nominacije, med njimi Ars Electronica Honorary Mention in nominacijo za New Technology Art Award.

Saša Spačal