Richard Foreman

Bio

Richard Foreman je newyorški umetnik, katerega pomen presega zgolj zbirka nagrad, ki jih je prejel. Je eden redkih sodobnih avtorjev, za katerega ni preveč, če zapišemo, da je s svojim delom za vedno spremenil pojmovanje gledališča in performansa in je te pojme bistveno razširil. Gre za ikoničnega ustvarjalca, katerega dela se ne osredotočajo na konflikt okoli katerega bi se vil zaplet drame, ne sledijo klasični strukturi aristotelovskega dramskega trikotnika, temveč se Foreman enakovredno posveča luči, sceni, besedilu in igralčevim nastopom tako, da se postavitev izoblikuje kot kompozicija iz kolaža. Njegova dela ne težijo h katarzi, temveč tega pionirja avantgardega gledališča in performansa zanima povsem drugačen odnos med gledalci in odrskim prostorom ter tehnologijami proizvajanja fikcije, zaradi česar ga pogosto opisujejo kot post-dramskega in eksperimentalnega ustvarjalca. Njegova dela delujejo kot »dizorientacijska masaža«, ki gledalca nenehno zbuja in mu ne pušča popolne potopitve v svet pripovedi, temveč ga nenehno spodbuja k aktivni kritični drži. Foreman je pionir umetniških oblik, ki jih danes lahko razumemo kot »intermedijski performans«. Nedavno je naznanil, da ne bo več ustvarjal v gledališču in Ontološko-histerično gledališče (izv. The Ontological-Hysteric Theater), ki ga je ustanovil, je leta 2010 prenehalo delovati, a ga je naknadno spet obudil. Danes se avtor ustvarjalno bistveno bolj poveča videu oz. filmu, a v osnovi njegov način delain estetika še vedno ostajata povsem zavezana njegovi prepoznavni gledališki poetiki.

Richard Foreman